Tato disciplína zůstává jedním ze stavebních kamenů úspěšného podniku. Obchodní korporace jsou ochotny vynaložit nemalé finanční prostředky na specializované týmy. Ty mají za úkol především zjistit co zákazník chce a uspokojit jeho potřebu – výměnou za jeho prostředky.
Marketing a business jsou s trochou nadhledu synonymem. Některé z nejlepších obchodních strategií a konceptů pocházejí právě z marketingu. A mohou být aplikovány na jakoukoli osobu, produkt nebo společnost.
I tento nejednoznačný a komplikovaný proces však stojí na základech, které jsou však často diletantním chováním „pseudomarkeťáku“ opomíjeny, což se následně odráží i na výsledcích jejich práce.
- Zákazník je vždy králem
To neznamená, že děláte jen to, co chtějí. To znamená, že musíte pochopit svou cílovku (a další potencionální klienty), vaši pevnou základnu a soustředit se na to, že jim zprostředkujete pozitivní zkušenosti s vaší společností. To se vztahuje na produkty a služby, ale i zaměstnance.
Tato kladná vzpomínka zajistí potencionální další prostředky pro vaši firmu. Zkuste ve světě, který se neustále podrobuje egocentrismu, využít empatie. Výsledky vaší trpělivé práce se tak několikanásobně zhodnotí.
- 80/20
Snad nejstarší ze základních marketingových pravidel vůbec. Dal mu vzniknout ekonom, sociolog a politolog Vilfredo Pareto. Tento Ital pochopil, že 80 procent italské půdy vlastní jen 20 procent obyvatel. Dnes je tato nerovnost nejspíše větší, ale pravidlo 80/20 stále platí v podnikání. Například 80 procent tržeb podniku bude pocházet od 20 procent vašich zákazníků.
Nutno podotknout, že tato zásada sklízí nepřebernou kritiku a je označována za mýtus. Je ji nepochybně nutno brát s nadhledem. Z mé zkušenosti však platí.
- Berte svou konkurenci vážně
Vaši zákazníci mají možnost jít tam, kde chtějí. Jako skutečný podnikatel musíte respektovat jejich svobodu. Konkurenci berte vážně a snažte se z masy nezajímavých vyniknout.