Název SEO za sebou schovává optimalizaci pro vyhledávače, nebo také optimalizaci nalezitelností. Zkratka jako taková samozřejmě vznikla z anglického search engine optimization. Jedná se vlastně jednoduše o získání přední pozice ve výsledcích internetového vyhledávání – zákazníci při vyhledávání uvidí vaši stránku mezi prvními. Jak tato metoda probíhá? A co všechno nabízejí firmy na SEO zaměřené?
SEO služba má svoje metody, které by měly vést k zviditelnění vaší stránky. Jedná se především o kvalitní a unikátní obsah webové stránky, používání HTML nebo XHTML značek dle norem, krátká a trvalá URL adresa, která vystihuje stránku, vybudování zpětných odkazů (odkazování z jiných webů), nebo také aktivity na sociálních sítích. Ty zvedají viditelnost vašeho webu opravdu markantně. Především u vyhledávače google má velký vliv komunikace na sociálních sítích.
Pokud se sami v této problematice neorientujete, nejjednodušší je sjednat si firmu, která udělá SEO téměř za vás. Firem nabízejících SEO služby je na trhu poměrně dost. Většinou nabízí analýzu současného stavu (takzvaný audit), analýzu klíčových slov, zpětné odkazy a SEO správu.
- Analýza současného stavu neboli audit je prvním krokem při SEO práci jakékoli firmy. Zhodnocuje se obsah z pohledu kvality, aktuální podoba webu a navrhnout se první úpravy, aby vaše stránky fungovaly lépe a přitáhly nové zákazníky či čtenáře.
- Klíčová slova a jejich analýza jsou dalším krokem, firma pro vás vytvoří seznam klíčových slov, která by se měla používat při optimalizaci webu.
- Jakmile se web dostane do povědomí internetových uživatelů, firma začne vytvářet smysluplné zpětné odkazy, které přivedou zákazníky a také vás posunou nahoru ve vyhledávačích.
- Analýza obsahu je velice důležitá. Text na stránkách musí být kvalitní a účinný, jeho úprava je často nutná.
Pokud chcete mít opravdu funkční stránky s kvalitním obsahem, pak vězte, že vaše spolupráce se specialistou na SEO bude trvat minimálně půl roku. Ceny se pohybují od pěti tisíc Kč bez DPH za měsíc až k deseti tisícovým částkám za velké projekty. Spolupráce se specialisty na tuto problematiku se však vyplatí, přivede vám nové zákazníky.