Správná údržba pneumatik před jejich uskladněním do jisté míry předurčuje i další dobu jejich životnosti i spolehlivého a bezpečného používání. Po sundání pneumatik z vozu, je nutné je řádně prohlédnout a zbavit je různých nečistot a drobných kamínků, které uvízly v dezénu. Doporučuje se označení pozice, na které byla pneumatika na voze namontována, známými zkratkami, například LP pro levé přední kolo. Tyto úkony je dobré provést bez ohledu na to, zda budeme skladovat samotné pneumatiky či zda vyměňujeme celá ocelová nebo ALU kola.
Pro skladování pneumatik je nejvhodnější chladné a suché místo, nejlépe velkého bez proudění vzduchu. Tím je možné zabránit jejich předčasnému stárnutí. Pneumatikám při uskladnění může výrazně uškodit nadměrný sluneční svit, příliš vysoká vlhkost, vysoká teplota a průvan. Uvádí se například, že při teplotě 60 stupňů Celsia pneumatika stárne šestkrát rychleji než při pětadvaceti stupňové teplotě.
Stejně tak může jejich elastické vlastnosti narušit kontakt s ropnými produkty, pohonnými hmotami nebo mazivy nebo s jinými chemicky agresivními látkami. Může dojít ke vzniku drobných trhlinek na povrchu pneumatiky, ty se pak za provozu mohou zvětšovat a způsobit zhoršení jízdních vlastností vozu a tím i bezpečnosti. Pneumatiky, které mají nižší než přípustnou hloubku dezénu ani pneumatiky s trhlinami, prasklinami, vybouleninami nebo jiným zjevným poškozením, se nesmí dále používat.
Samotné pneumatiky bez disků se skladují postaveny vedle sebe. Aby nedošlo k jejich deformaci, doporučuje se jejich průběžné pootočení, ideálně každé 2 týdny. Pneumatiky trvale namontované na discích se mohou skladovat poskládány na sebe, ideální je jejich zavěšení na háky.
Uskladnění sezónních pneumatik nabízí velká část autorizovaných servisů a pneuservisů, tam jsou potřebné podmínky samozřejmě dodrženy.